Friday, August 3, 2012

Educational TV・教育テレビ

I love the NHK Education channel in Japan, and I got hooked to PBS (the Public Broadcasting Service - the American equivalent of BBC, kind of) in the US. I admit it, I am a PBS junky! Well, but it is not that surprising, after seeing these great ads that captures the depth and breadth of the quality programs on that station, is it...?

日本ではNHK 教育大好きですし、アメリカでは公共放送局の PBS(てっとりばやくいうと、アメリカ版 NHK か BBC)にはまっていました。こういうと苦笑いされることもありますが、私は PBS ジャンキーであることを認めるのは、やぶさかではありませぬ。(笑)でも、こんな、PBS の深さや幅の広さをすてきに表現してくれるCMなんてみちゃうと、私の気持ちも分かっていただけるのでは...?

No comments:

Post a Comment